Hoppa till huvudinnehåll
Thumbnail

Så ordnar du helgbrunchen

Det finns få saker i livet som toppar att få sova ut en ledig helg och att sedan få äta mycket och länge. Vare sig du bor själv eller om ni är flera i ett hushåll så har vi samlat våra topp 5 recept till helgbrunchen.

Thumbnail

Overnight oats

Den kalla gröten är ett nyttigt frukostalternativ, som är lätt att slänga ihop med lite havregryn och valfri växtmjölk, precis innan läggdags. Den måste få vila i kylskåp under natten eller minst i 4 timmar. 

Thumbnail

Scrambled tofu

Veganska scrambled eggs? Javisst! Tack vare saltet, kala namak kan du efterlikna äggsmak. Kala namak är ett svart salt som ofta används i sydasiatiska rätter i bland annat Bangladesh, Nepal, Indien och Pakistan.

Thumbnail

Scones

Att ställa sig och baka på morgonen kan kännas lite överambitiöst, men med de här supersnabba scones kan du både imponera dig själv och andra. Frukosten känns lite lyxigare med dessa rykande färska nybakade scones!

Thumbnail

Björnbärssmoothie

Smoothies är halv-dryck halv-föda som går att variera i all evighet och som mättar bra. Byt ut björnbär mot spirulina och mango eller byt ut växtmjölken mot mer yoghurt för en tjockare konsistens. Lek med yoghurts i olika smaker eller testa att tillsätta egna kryddor. Bara fantasin sätter gränser! 

Thumbnail

Pannkakor

Barnfavoriten som går att fylla med precis vad som helst, testa att göra rullar med sylt eller tänk utanför boxen och ät med avokado och vegost!