Tidningen ELLE säger NEJ till päls!
Många klädföretag världen över har under senare år slutat sälja päls och allt fler konsumenter väljer pälsfritt. Nu blir tidningen ELLE det första globala modemagasinet som blir helt pälsfritt, och slutar därmed att visa upp päls i den fysiska tidningen och online.
Den andra december lämnade ELLE besked om att tidningen blir helt fri från päls, och pälsmode kommer därför inte längre att synas i redaktionellt material eller på bilder från modevisningar, varken i den fysiska tidningen eller på webben.
Världen har förändrats och ett slut för användandet av päls ligger i linje med historiens kurs. Med det här beslutet hoppas vi att ELLE kommer att bana väg för annan media att ta avstånd från pälsförespråkande världen över, och istället förespråka en pälsfri framtid, säger Constance Benqué, VD för Lagardère News och ELLE International.
Tidningen ELLE ges ut i 45 golabala upplagor som sammanlagt läses av 21 miljoner människor varje månad, och via sin webb når ELLE mer än 100 miljoner besökare.
Vi gläds över beslutet och den stora räckvidd som budskapet ges, och hoppas att fler medieföretag väljer att följa efter!