Oumph! har en ny aggressiv plan - fler banbrytande produkter på g
Bor du i Stockholm kanske du redan kunnat ta del av det nya Oumph! Taste it to get it är budskapet i kampanjen som nämligen är startskottet en "aggressiv expansionsplan" både i Sverige och internationellt. Det innefattar bland annat fler banbrytande växtbaserade produkter.
Varumärket Oumph! grundades 2015 i Sverige och dess växtbaserade käk har blivit en storfavorit i många kök i både Norden och Storbritannien.
Efter att ha blivit uppköpta av LIVEKINDLY Collective tidigare i år, lägger Oumph! nu i växeln med en "aggressiv expansionsplan" både i Sverige och internationellt.
Startskottet är den nya kampanjen med budskapet Taste it to get it.
- Oumph! har ett varumärke och produktportfölj som uppskattas av veganer så väl som flexitarianer. Med kampanjen 'Taste It To Get It' ville vi visa upp varumärket för en ännu bredare målgrupp för att få fler människor att upptäcka hur gott växtbaserad mat kan vara, säger Henrik Åkerman, Global Brand Director på Oumph!
Bor du i Stockholm kanske du redan sett Oumph! 'Taste It To Get It'-skyltarna. Om inte, så ser det ut så här.
I London finns det en graffitti-vägg som frontar budskapet i området Shoreditch. Visst ser det ändå rätt pampigt ut?
Som konsument kan du se fram emot nya banbrytande produkter från varumärket inom en snar framtid. Samtidigt är målet också att gå in på nya marknader - i lanseringsplanen för 2021 ingår Tyskland, Australien och Sydafrika.
I januari går Oumph! även in som officiella sponsorer för Veganuary globalt och därmed också svenska Veganuari som drivs av Välj Vego. Detta är alltså ett initiativ som syftar att få folk att prova växtbaserat i Januari och framåt.
- Oumph! är en av de officiella sponsorerna av Veganuary 2021, vilket är ett perfekt tillfälle att fira växtbaserad mat och uppmuntra folk att anta Veganuary-utmaningen, sammanfattar Henrik.