Hoppa till huvudinnehåll
Tre förpackningar växtbaserade kyckling uppradade mot en rosa bakgrund bredvid texten "Oumph your fridge"
Vegokoll

Oumph! går in i kylen med fyra nya produkter.

Nu lanserar Oumph! ett sortiment av fyra nya produkter i kylen: Ch*cken Style Fillet, B*ef Style Chunk, Ch*cken Style Chunk, och Teriyaki Style Chunk. Produkterna är framtagna för att göra det lättare för fler att testa vego och passar en bred uppsjö av rätter. Alla produkterna har en smakprofil som är tydlig och har hög igenkänning.

Vi vill driva det gröna proteinskiftet genom att erbjuda grymt god mat i en paketering och ett varumärke som gör att det attraktivt och lockande och att testa växtbaserad mat. Vi vill dessutom göra det enkelt att göra skiftet. Därför lanserar vi ny en range i kylen, där vi tror det är lättare att nå ut till alla flexitarianer som av vana mest rör sig en del delen av affären. Vidare har vi tagit fram produkter med en textur och smaksättning som garanterat kommer underlätta för alla som vill äta mer hållbart, men inte kompromissa med smakupplevelsen. säger Henrik Åkerman, Global Brand Leader, Oumph!

Produktinfo: De fyra produkterna som lanseras med start vecka 36 är:

  • Oumph! B*ef style Chunk: Utvecklad för att tillfredställa de köttigaste av cravings.
  • Oumph! Ch*cken Style Fillet: Hel filé-bit som räddar vardagsfavoriterna och passar utmärkt på grillen.
  • Oumph! Ch*cken Style Chunk: Okryddade bitar som passar i en moffig pasta, gryta eller med goda tillbehör.
  • Oumph! Teriyaki Chunk: Färdigmarinerade Teriyaki-bitar med inspiration från asien.

Smak och kvalitet är såklart alltid prio 1 när vi utvecklar produkter, men jag vill också att produkterna ska vara så pass breda i smaken att en har friheten att vara kreativ i köket. Därför är två av produkterna mer neutrala med kycklingprofil och en har en biff-ton så att alla dina vardagsrecept är säkrade. Slutligen tog vi också fram en Teriyaki-smaksättning som passar konsumenten som kanske inte äter vegetariskt så ofta och vill ha en snabb och enkel lösning, säger Ankan Linden, medgrundare och produktutvecklare på Oumph!

Alla produkterna kommer att ligga på rekommenderat pris på 29,90 SEK förutom Oumph! Ch*cken Style Fillet som har rek. Pris på 34,90 SEK och. Produkterna säljs från vecka 36 på ICA och Coop.

 

Om Oumph!

Varumärket Oumph! är en stor favorit i Norden och UK. Varumärket grundades 2015 i Sverige och producerar episk växtbaserad mat för en bred publik. Varumärket har de senaste åren rönt stora framgångar med utmärkelser som Livsmedelspriset 2015, Årets Dagligvara 2016 och Best Brand i World Food innovation Award 2021. Oumph! finns idag i hela Norden, Storbritannien, Irland, Nederländerna, Tyskland och Australien. Oumph! förvärvades av the LIVEKINDLY COLLECTIVE sommaren 2020.

Om LIVEKINDLY Collective

LIVEKINDLY Collective grundades med tron att växtbaserad mat är nyckeln till att skapa ett globalt hållbart matsystem. Med en samansättning av grundare, entreprenörer och globala företagsledare är företaget unikt positionerat. LIVEKINDLY Collective arbetar för att göra växtbaserad mat det nya normala med sina 450 anställda och produkter sålda i mer än 40 länder. Vi erbjuder konsumenter grymt god mat genom en portfölj av varumärken så som: LikeMeat, Fry’s, Oumph!, No Meat, och Dutch Weed Burger. För mer info, besök: www.thelivekindlyco.com.

Få mer inspiration! Du kanske vill hjälpa till att rädda klimatet med grönare matval, kanske vill du äta bättre mat för kroppen eller du kanske bara ogillar tanken på att djur föds upp i industrier för att bli mat? Du har möjligheten att vara en riktig hjälte i ditt val av mat genom att själv välja vego på tallriken.

Ladda ner inspirationsmagasinet gratis!

Ladda ner

Prenumerera på vegobrevet

Håll dig uppdaterad om vad som händer här och i vegovärlden